Måndag

Nu har ännu en vecka börjat, svårt att förstå att tiden går så snabbt. Jag gillar att tiden går snabbt, för de betyger att jag har kul. Men tyvärr har jag inget kul att skriva om. 
Min helg var mycket bra, önskar dock att den var längre. Var inte jättesugen på att gå till skolan idag, men det gick bra. Jag kan skriva kort hur min dag ser ut.
Jag går upp vid sex varje morgon, lämnar huset lite över 7 och halv 8 börjar skolan. Har inte så mycket att säga om skolan faktiskt, den är mer än okej. Men jag längtar tills man lär känna folk. Sen slutar skolan vid halv 3 och då bär det av till träningen som börjar kl 3. Sen vid kvart över fem är jag hemma igen.
Vad som händer på kvällarna är olika och än så länge har jag bara haft 4 skoldagar så tror mina kvällar kommer se annorlunda ut om ett tag.

Nu när jag prata om skolan kan jag faktiskt passa på att säga att jag läste högt på engelska lektionen idag. Att läsa eller prata inför folk är bland de värsta jag vet, och idag fick jag läsa ett stycke på engelska för 30 amerikanare. Jag är glad att jag gjorde det, för man är så stolt efteråt. Och min lärare där är bra, eller han verkar bra än så länge. Efter jag läst sa han att han tyckte jag klarade det jättebra och så fråga han klassen om dem skulle klara av att läsa på svenska. Nej, men jag är stolt över mig själv. Även på en svenska lektion i sverige hade jag sagt nej till att läsa inför klassen, så ja det kändes bra.

Sen kan jag säga berätta om dagens höjdpunkt.. JAG FICK PAKET IDAG!
Min underbara familj har skickat paket till mig. Paketet var helt perfekt, och jag längtar tills jag får äta allt gott.
Dock ska jag försöka att äta lite nyttigare denna veckan, eller mindre sötsaker och mer frukt helt enkelt. Själva maten är svårt att styra över, vissa dagar i skolan köper jag. Och ja, då är det inte bra kan jag säga haha. Men ja, jag längtar till helgen för då ska jag äta allt utan att tänka på det, kommer tjuva en eller två godisar lite då och då. Men ja, jag ska bara undvika allt socker så gott jag kan.  (sen längtar jag även till helgen för andra saker också, kommer bli en helg med fullt upp men förhoppningsvis blir allt väldigt lyckat och bra)
Sedan fick jag även ett paket av EF idag, fick en till tröja och lite papper.

Här är lite bilder på det.

Blev så glad när jag kom hem och såg dessa ligga på bordet. Min värdmamma är så söt, direkt när jag ser dem säger hon hur svårt det är att hålla tyst om det. Både denna och förra gången jag fick paket sa hon inget om det i bilen, hon vill inte förstöra överraksningen säger hon. haha men ja, jag blev verkligen glad när jag såg detta, särskilt när jag såg de gröna paketet!



Helt underbart!

EF tröjan


Tusen tack igen mamma för paketet.
Jag är så glad att jag har dig!

Vet inte varför, men de lilla paketet från hemifrån fick mig att sakna athea. Jag såg en bild på henne som jag tog de senaste dagarna, önskar så att hon var här.
Det är inte så att jag inte saknar min familj eller vänner, men dem kan jag prata med när jag verkligen saknar dem.
Sen kan jag säga att min hund är min bebis, min bästa vän och hon var nog den svåraste att lämna. Antagligen för att jag inte kan prata med henne, inte krama henne, inte känna hennes mjuka päls under min fingrar eller något annat. Men ja, ska inte tänka på detta nu. Alltid lättare att inte tänka för mycket på henne eller andra människor jag saknar dem.
Nu ska jag sluta skriva, se på en av filmerna på Athea och sen tänka på något annat. Vad som mer händer sen vet jag inte, antagligen ska jag bara vila och ha de skönt. puss


Du skulle vart här nu. Vi är inte gjorda för att vara ifrån varandra, du skulle åkt med mig!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej Frida

På tal om Atheas mjuka päls, den pälsen finns inte mer.

Hon är nyklippt ser ut som ett rakat får, en sak är säker hon har inga tovor längre.

Puss på dig

2011-08-23 @ 21:05:58
Postat av: Pappa

Hej Frida

På tal om Atheas mjuka päls, den pälsen finns inte mer.

Hon är nyklippt ser ut som ett rakat får, en sak är säker hon har inga tovor längre.

Puss på dig

2011-08-23 @ 21:06:50
Postat av: natalie k

jag gillar att du har det bra! vi får höras på skype snart för känns som att jag missat jätte mycket av vad du gör på dagarna :(

2011-08-23 @ 22:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0