Sista dagen innan skolan..

Imorgon börjar skolan här och nej jag ser nästan inte fram emot det.
Jag är rädd att det kommer vara hemskt även att jag inte tror det, jag tror inte det kommer vara så bra men ändå inte hemskt. Jag är väldigt nervös över lunchen och en gympa klass jag har.
Första och andra lektionen känns okej, men ja det kommer nog gå bra.
Det bästa med dagen är att jag har träning direkt efter skolan och när jag har träning betyder det att jag överlevt första dagen, haha.

Idag var jag på skolan och fick ett skåp och gick runt lite, letade efter mina klassrum och träffade nästan alla mina lärare. Känns skönt att ha träffat många av lärarna en gång innan.
Hur jag ska få upp mitt skåp är dock ett mysterium men i värsta fall får jag fråga någon om hjälp. Jag är faktiskt inte så orolig över hur jag ska hitta, imon är en lila dag och lektionerna på lila dagar har jag ganska bra koll på.

Min skola har lila och guld dagar, så varanna dag är lila och varannan dag är guld. Jag gillar det, det betyder att inte alla dagar är likadana. Sen tror jag även min skolan har late wednesday, då vi får börja kvar över 8 ist. Dock är de inte det imorgon och det kan hända att vissa andra onsdagar också är som vanliga dagar. En vanlig dag är från 07.35-14.25 och då är det sex minuter rast mellan allt och matrasten är 20 minuter. Så jag tror jag kommer gilla onsdagar väldigt mycket, det är bara 45 minuter men ändå det är alltid något. Hahah det är väldigt ovant om man jämför med sverige, men ska skriva mer om detta när jag lärt mig hur allt är och kommit in i det. Ska även berätta hur mitt schema ser ut men kan jag inte skriva mer.

Jag ska försöka att uppdatera mycker även att skolan är igång, men jag kan nästan lova att de inte kommer bli så ofta som det har varit nu. Jag är förvånad över att jag har bloggat så mycket som jag har gjort.. Men jag ska försöka att vara duktig och fortsätta!

Håll tummarna för mig imon att det inte blir en mardröm!
Puss och kram :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0