2011, vilket år!

Nu är 2011 över, men gud vilket år det har varit!
Jag tror att 2011 har vart de bästa året i mitt liv hittills, jag har fått göra så mycket, jag har växt och jag har mått så himla bra.

Första delen av 2011 var inget speciellt, men när det till slut blev sommar började mitt toppen år.
Sommaren hemma i Sverige blev jättebra med mycket tid tillsammans med vänner, familj och Athea.
Men den 16 juli började mitt nya liv, mitt liv i USA.

De två första veckorna spenderade jag på camp i Boston med 300 andra utbytesstudenter och hade det helt underbart. Camp var en av de bästa sakerna jag gjort, jag vet inte om jag någonsin haft så kul, mått så bra och känt mig hemma som jag gjorde under de två veckor. Jag skulle gjort så mycket för att få uppleva det igen, jag saknar det något enormt men jag är så glad att jag åkte dit.

Efter camp bar det vidare till Belton och bara efter några få dagar fick jag kommer till min otrolit fina familj. Jag trodde aldrig jag skulle ha så tur med familjen, innan jag åkte förväntade jag mig och hoppades att jag skulle få en bra familj, men jag trodde aldrig dem skulle kännas som en riktigt familj, att jag skulle trivas så bra och älskat dem så mycket. Jag måste helt enkelt fått världens bästa värdfamilj som man kan!

Jag har nu vart i usa mer än fem månader, under de fem månaderna har jag fått uppleva så himla mycket.
Jag har fått åka till Las Vegas, Arkansas, Brandson, kollat på en riktigt Baseball game, flera high school Football games, testat på amerikans football med powderpuff, haft underbara middagar med cross country, jätteroliga bussturer till tävlingar, fått lära mig bli en stora syster, träffat underbara människor, testat vattenskidor, homecoming, sett en amerikans bonfire, haft en otrolig jul och så himla mycket mer. Jag har så många minnen, allt från stora till små som betyder så mycket. Longhorn med Frida, alla små saker med Tiffany, Naomis fest, bilturerna med Naomi och Shane, umgås med Chris, alla roliga små saker som har hänt i skolan, främst med killarna på matten.
Jag skulle kunna nämna så mycket mer, men många saker skulle ni inte alls förstå vad som är speciellt, men för mig betder vissa små små saker så mycket.

2011 har verkligen vart helt otroligt, jag tror inte jag förväntade mig att de skulle vara såhär bra.
En av sakerna som har gjort detta året till otroligt att också att jag har sett mig själv växa så himla mycket.
Detta året har främst bestått av glädje, men det har inte alltid vart lätt. Mitt under en perfekt dag, kan saknaden för dem där hemma komma och då kommer tårarna. Men det gör inte, man gråter inte för att man är svag. Att vara från alla där hemma, vara från sitt vanliga liv och saker som vart vardag, de får en att uppskatta de man hade.
Detta år eller främst de 5 sista månaderna har lärt mig så otroligt många saker, jag har växt, lärt mig hantera olika situationer, olika människor och så mycket mer.

Jag älskar allt som tiden i usa har gjort med mig, de har vart så underbart att få uppleva allt, alla nya saker, se hur de amerikanska livet är, lära mig saker om livet, växa, bli en gladare person och allt annat som det har lärt mig.

2011 har nog vart de bästa året hittills men jag tror 2012 kommer bli minst lika bra om inte ännu bättre.
Jag har så mycket att se fram emot och jag ska försöka göra allt till bättre än bäst!
Jag är redo att börja 2012, och kan inte vänta att se allt som de kommer erbjuda!

Gott nytt år allihopa!















































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0