Fråga :d

jag har några frågor angående EF :)
1. Vad tycker du om dom?
2. vad kostar det att lägga till campet?
3. Vad kostar Ef's försäkring?
4. Vad kostar avbeställningsskyddet?
5. Vad kostar det ungefär sammnlagt att åka med dom?
Jättebra blogg förresten :)

Jag tycker jättebra om EF. Allt har fungerat hur bra som helst för mig. När man ringer kontoret i Sverige är dem alltid trevliga och försöka hjälpa dig så gott dem kan. När man väl är här har man inte jättemycket kontakt med dem. Dem hör av sig och kollar hur man har det. Men har man det bra så pratar man inte så jättemycket mer än då och då. Har man de sämre blir de ju mer.. Men ja, det är dock olika vem man får som sin IEC. Men för mig har allt gott toppen!

Att lägga till campet kostar runt 11 000 extra tror jag om jag minns rätt. Om man har pengarna för det, då tycker jag verkligen att man ska göra det! Det är inte bara två underbara veckor, de hjälper en även att anpassa sig och jag tror de gör de lättare att träffa och komma in i sin nya familj!

EF's försäkring kostade också någonstans runt 10-11 tusen kr. Jag är inte helt säker men jag har för mig det.

Avbeställningsskyddet.. Gud jag kommer faktiskt inte ihåg. Jag tror jag hade det, men vet inte alls vad de kosta. Tror inte det var särskilt dyrt, utan de beror vilken månad man avbeställer allt hur mycket pengar man får tillbaka om jag minns rätt. Fast jag har faktiskt ingen aning så jag kan ha allt helt fel..

Allt tillsammans kostar nog runt 100 tusen och uppått. Eller ja, allt man betlar till Ef kanske är runt 90, (camp inräknat) sen att vara här går ju också åt. Men de väljer man ju själv hur mycket man vill spendera.
Så ja, kanske runt 120 tusen eller något sådant. Nu tog jag bara en vild gissning men ja någonstans runt de.

Hoppas jag kunde hjälpa dig :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

EF forsakring kostade "bara" 7000 for mig, men det beror kanske pa nar man lagger till den. For ovrigt rekommenderar jag dig att valja Rotary eller YFU, da de ar de enda organisationer som folk inte har klagomal pa. Jag onskar jag kunde byta organisation, utan tvekan!

Hoppas du bestammer dig for att aka, det ar tufft, men valdigt larorikt och roligt!

2011-12-12 @ 18:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0