The green mile!

Jag hade en väldigt bra fredag!
Det börja med att jag bakade en jättegod kladdkaka när jag kom hem från skolan, sen senare kom Mike hem med JÄTTeEMYCKET mat från Longhorn. (första gången jag har ätit mat från en fin reastaurang hemma, hahah här kan man beställa hem allt!) Maten vad jättegod och vi åt i mängder.
Sen kom Tiffany över och jag och hon åkte till Walmart. Vi gick runt där och bara kollade, pratade och ja inget särskil. Sen åkte vi till Macdonalds och köpte en dricka. Det var väldigt skönt att få komma ut bara några timmar och vara med henne. Skönt att inte göra något särskilt men ändå vara ute med en kompis, så det var jättekul!
Sen när jag kom hem kollade jag och Mike på en fil, the green mile. RIKTIGT bra film! jag har sett den förr när jag var lite men ja, den är riktigt bra!

Michelle var ute med sina vänner och gjorde en väldigt fin sak. Dem får en familj kan man säga, en mamma med ett eller flera barn som har det svårt ekonomiskt och så handlar dem julklappar till dem. Barnen i familjen har blivit misshandlade, misskötta eller något annat, och familjen får skriva en liten lista vad dem önskar sig.
Michelle och hennes vänner gör detta varje år och hon berättade historier om det, vad folk har önskat sig och sådant. Fy, folk här är så himla fattiga, vissa har önskat sig världens bas saker och tråkigaste saker, men dem måste för dem behöver det. Mamman i denna familjen i år var 20 år, hon önskade sig en pjamas, bh och trosor. Jag vet att hon fick allt, men även mer som en parfym, kläder och ja. Jag hade älskat att göra en sån sak för en annan, väldigt fint gjort.
Michelle och hennes vänner har en familj tsm, så dem försöker alltid köpa mer än vad dem behöver eftersom dem är flera. Dem måste ge dem ett presentkort till en mataffär med 50 dollar (350 kr) så dem ska kunna köpa julmat till julen och en present till alla i familjen. Michelles gäng brukar köpa 3-4 stycken presenter till varje person och ja, det är väldigt snällt gjort.
Nu blev det mycket skrivit om detta, men ja. Jag förstod inte hur fattiga vissa var här i amerika innan jag kom hit. Det är så extremt att folk inte har råd att ha varmvatten, inte pengar till att köpa mat i skolan, jag vet en person som inte kommer in i sitt hus för dem har ändrat låsen och väntar på att dem ska betala räkningar och ja, det är väldigt stor skillnad här och i sverige. Här finns det extremt rika till extremt fattiga, usch! vi har det bra i sverige med säkerheten bakom oss!
Nog om detta!

Idag ska jag till den skandinaviska julfesten! det ska bli toppen kul!
Vad jag ska göra innan vet jag inte, antagligen bara ta de lugnt, kanske plugga lite, fixa med några saker, och ja lite annat. Kanske åker till the mall men vet inte om jag orkar, så himla skönt att bara kunna vara hemma och inte göra något ibland!

ha en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0