Framme

Nu är jag framme på Bryant University, eller just nu är det morgon här så jag kom hit igår kväll.

Min dag igår började vid halv sex då jag gick upp och duschade, efter det sprang jag runt och fixade allt möjligt, åt frukost, träffade Emma snabbt och till slut sa jag hejdå till Sophia, Jonas och Athea. Just nu kommer jag knappt ihåg hur det kändes när vi åkte, för jag kände knappt något då jag var ganska stressad. Men att säga hejdå till dem var inte roligt men gick ändå bättre än vad jag trott.

 

Sen kom vi till flygplatsen där vi träffa alla andra EF:are och lite personal, vi checkade in och sen fick vi säga hejdå till våra föräldrar. Det blev heller inte så jobbigt som jag hade trott. Jag ville verkligen inte stå och störtlipa på flygplatsen för jag visste att de bara skulle göra allt jobbigare. Men de gick bra, visst grät vi lite både hemma och på flygplatsen, men jag tycker verkligen det gick bra.

 

Sen tog det låång tid innan vi äntligen var framme, allt under flygresan flöt på bra, väntetiden gick snabbt, vi åt god mat i London, tiden i flyget gick också snabbt. Och just de, flyget var så mycket bättre än jag hade förväntat mig. :d Vi hade t.ex tv i varje säte med jättebra filmer, jag såg filmen Just go with it och sen även några serie avsnitt. Sen var typ sätena bra, så flyget får helt klart tummen upp!

 

Men iaf, när vi kom till Bryant university så fick vi typ bli av checkade och så fick vi ett kuvert med lite information i som jag ska läsa nu strax, sen fick man ta lite olika matsaker och sen fick man sitt rum. Allt här ser typ fint ut utom rummen och toaletterna, haha. Nej men campet ser jättemysigt ut och det är riktigt stort, och personerna som jobbar här och även de andra studenterna som redan var här innan oss såg jätteglada och trevliga ut. Så jag är säker på att campet kommer bli bra även att min säng inte är den skönaste haha.

 

Men något som jag tycker är skönt med rummet är att jag bara delar det med en annan tjej. Jag tror hon heter Elsa, eller inte som i Sverige men tror att hon sa att hon hette något sånt iaf och hon är från Holland. Hon verkar snäll, så de känns bra. Var lite svårt att prata igår, men de lilla vi sagt i morse har gått mycket bättre.

 

Tyvärr vaknade jag lite över sju här i morse och nu är klockan kvart i åtta. Igår kväll var jag så himla trött när jag la mig, jag var precis uppe i över 24 timmar igår så trodde jag skulle sova längre idag. Men samtidigt är klockan typ två i sverige nu så det är inte så konstigt att jag vaknade. Men jag känner mig ganska pigg och om en stund ska vi upp och äta frukost.

 

Idag är vi lediga och får göra vad vi vill, jag hoppas jag träffar några av de svenskarna som jag flög med eller de tre tjejerna som jag såg igår kväll.

 

Men nu måste jag sluta, får se när jag får tid till att fixa internet och lägga upp detta, men de hinner jag säkert sen.

 

Jag måste bara säga att de första jag gjorde i morse var att ta några svenska godisar och de kändes redan nu som himmelriket. Hittade påsen med godis i väskan när jag letade efter något och kunde verkligen inte motstå.

 

Puss på er!

 

Än så länge är allt jättebra med mig och tror de kommer fortsätta så. Dock känns de fortfarande inte som att jag ska stanna här ett år, eller det känns inte ens som att jag är i USA. Men snart kommer jag nog förstå det :)


Kommentarer
Postat av: Sophia

Hej Lilla syster!

Skönt att höra att allt gick bra med flyget. Bilderna såg ju jätte fina ut. Härligt! Vi hörs snart! Puss Puss

2011-07-18 @ 10:22:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0