Stockholm

Så nu är jag hemma efter en toppen resa till Stoclholm.
Jag har verkligen haft det hur bra som hels, det var så kul att träffa lite vänner, få veta vart jag ska och umgås med min syster och mamma.
Allt började med att jag åkte upp med tåg på söndag och träffade Magda. Då gjorde vi inget särskilt utan bara tog de lungt och pratade. På måndagen åkte jag och Magda in till stan, dit kom även Erika och vi gick vi runt i gamla stan, åt lunch och lite annat. Senare på dagen var Magda och Erika tvungna att åka hem, men då kom Soran in till stan. Det var verkligen helt sjukt kul att få träffa alla tre, visst de blev inte så länge men detta räckte. Att bara få umgås och prata om allt, ja det var verkligen mysigt.

Sen på måndag kväll, tisdag och onsdag har jag varit med mamma och Sophia. Vi hade de också hur bra som helst, hotellet var jättefint och mysigt och frukosten var helt underbar!
Vad vi gjorde vet jag inte riktigt, vi gjorde typ allt och inget. Vi gick iaf väldigt mycket, vi åt gott, shoppade, besökte EFs kontor och stod i kö till amassasden.

Stockholm var verkligen toppen måste jag säga, och något som var grädde på moset var att EF ringde mig när jag var med Soran och berättade vart jag ska. Jag ska till MISSOURI, men jag tänkte berätta mer om det senare idag.


Jag, Magda och Erika




Mamma och jag


Lite av de jag köpte :)

Nu tänkte jag berätta lite kort om hur de gick till på ambassasaden.
Det börja med att man har en tid för att börja stå i kö, de låter lite roligt tycker jag.
Men klockan tio så skulle jag vara där för att ställa mig i kön, och där stod jag i lite mer än en timma.
Kön man stod i, var en kö in till ett vänterum. Så när man gått igenom lite säkerhetskontroller eller vad man ska kalla dem så fick man komma in i ett vänterum. Man tog en nummerlapp och satt sedan och väntade. Efter en stund så var de din tur och då fick man gå till en disk och lämna in alla papper. Sedan fick man slå sig ner igen och vänta på intervjun. Sen när man hörde sitt namn i högtalarna gick man till ett annat ställe där man skulle ha den såkallade intervjun. Intervjun bestod typ av fyra frågor, den första va hur mår du? sen hur många år har du gått klart i gymnasiet? vad håller dina föräldrar på med? och vart i USA ska du? Det var nog alla frågor jag fick, men vet att alla säger lite olika. Men jag skulle iaf inte kalla det som en intervju, de gick ju på typ två minuter. Jag fick prata med en amerikansk kille, tror de är vanligast att man får en amerikanare men de fanns någon svensk där också.
Men i alla fall, det var så de gick till för mig på amassaden. Allt som allt tod lite över två timmar, så jag satt lite mer än en timma inne i vänterummet också. Men det var helt okej, har hört många som har fått vänta mycket längre.

Så nu har jag skrivit alldeles för mycket. Skriver sen ikväll om Missouri och ska försöka få in bilderna då!

Kommentarer
Postat av: Victoria, utbytesstudent i Florida, USA

Hejhej, ska vi länka? Kram :)

2011-06-23 @ 18:03:05
URL: http://vickanusa.blogg.se/
Postat av: Jojo

Vad kul! Då kanske vi ses där då :D Och grattis till placeringen!

2011-06-25 @ 00:27:34
URL: http://jojok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0