Thanksgiving and Black Friday!

Jag kunde inte sova, allt jag tänkte på var att jag ville sätta mig ner och skriva om allt!
Detta inlägg kommer säkert bli väldigt långt med många små saker, men ingen behöver känna sig tvungen att läsa det.

Igår var det då thanksgiving.
Dagen började med att jag och Mike stack ut och sprang, vi hade underbart väder, varmt och skönt, dock har jag tappat allt så jag höll nästan på att dö när vi sprang. Men det var ändå riktigt skönt.
Sen när jag kom hem skypeade jag med mamma och pappa om allt och inget, väldigt mysigt.
Sen senare runt 12 åkte vi till Michelles föräldrar, dit kom även några andra människor och vi var omkring 20 personer var där sammarlagt. Vi började med att bara umgås och lite så och sedan åt vi.
Alla tog med sig någon form av mat, mat eller kakor och sådant. Till maten hade vi kalkon, skinka, potatismos, någon jättegod ris sak, och massa annat. De jag inte kommer ihåg är nog saker som jag inte tyckte var lika gott, men ja maten var annars jättegod.
Sedan efter det gick jag, Mike, Richard och barnen ut och gick. Vi hade så skönt väder att man gick runt med jeans och en tröja, t shirt eller tjocktröja, det är helt underbart att man kan få en sån fin dag mitt i allt och särskilt så sent som i november.
Sen efter det satt vi alla och umgicks, sen började vi tjejer pyssla lite, alla sötsaker kom fram, vi fortsatte att pyssla, umgås och bara ha det riktigt bra! Jag satt även och målade med min lillasyster, och ja hela dagen var lugn, skönt och perfekt.
Senare på kvällen åkte jag och Mike till Walmart för att stå i kö för ett Xbox. Rean för black friday började redan igår kväll, olika tider och så. Och om man ska köpa ett xbox eller något av de större sakerna som har väldigt bra rea måste man vara där innan för dem har inte hur många som helst.
Jag behövde inte hänga med men kände att jag kommer inte få uppleva detta galenskap en annan gång.
Plus att vi hade de mysigt i kön, alla pratade med alla, jag lärde Mike svenska, våra "grannar" tyckte de lät svårt och ja vi hade faktiskt det jättebra.
Så såg min thanksgiving ut och ja, jag hade gärna gjort om den!

Sen idag, BLACK FRIDAY!
Klockan sex lämnade vi huset, (jag Michelle, hennes syster och mamma). Vi åkte först till Target och gick runt där. Jag köpte ganska mycket, köpte Gossip girls första säsong, Vampire diaries första säsgon och Pretty little lires första säsgon. Sen köpte jag även tre filmer till julklappar, bland annat en av Stig Lasrssons filmer fast på engelska till Mike.
Köpte även lite små andra saker där.
Sen åkte vi vidare till the mall. Vi gick runt på Macy's ganska länge i början köpte en julklapp där..
Sen lämnade jag dem för en stund och gick runt i lite olika affärer som Forever 21, hollister och lite annat.
Sedan träffade jag dem igen, vi gick runt och kolla på saker, vi åt och ja lite sånt.
Sen bestämde vi oss för att gå till en djuraffär (jag tycker det är otroligt sorgliget att de har valpar och djur på de sättet, men ville ändå dit för att se valparna). Man kan ju inget annat än smälta när man ser alla underbara valpar, och gissa vad jag hitta där inne. En softis på 10 veckor! Jag fick sätta mig ner och gosa med den söta, underbara lilla pojken och självklart sitter jag där och gråter. Han var så söt, han satt och slickade mina tårar, så som kära Athea gör.
Det var svårt att lämna ifrån mig hunden, vill inte att han ska behöva leva på de sättet men jag var tvungen. Senare fick jag höra att Michelles mamma nästan börja gråta när hon såg mig gråta och några andra i affären bara åhh och massa sånt. Så kanske blev någon kär i honom och tar honom där ifrån snart.
Dock frågade jag faktiskt Mike om jag kunde få honom i julklapp, han sa ja om jag lovade att stanna och om de fick adoptera mig. hahah söta.
Visst blev jag ledsen av den söta lilla valpen, men det är inte en dålig sak. Nästa gång jag ska shoppa där ska jag spendera lite tid i den affären, få sitta med en underbar valp även om det blir en annan ras. Jag längtar redan!
Efter det gick vi runt lite mer, sen åkte vi till tre andra affärer och ja hade det bra.
Köpte lite små saker här och där och sammarlagt shoppade vi i 10 timmar.. Så när jag kom hem var jag ganska trött.

Men nu är jag inte så trött, kunde inte sova för att jag var så glad när jag låg i min säng.
Jag pratade lite snabbt med min mamma och syster, och plötsligt knackar Mike på min dörr.
Jag fick fyra brev, ett från ef, ett från skolan (min första räkning typ, haha) en sött litet kort från mamma och ett underbart brev på saknade Bullään.

Att ligga i sängen och tänka på gårdagen, dagen, mina brev och fina människor där hemma gjorde att hela jag blev pigg. Allt jag ville var att skriva om detta och umgår med min familj.
Ikväll ska vi klä granen och ha lite julmys.
Vi ska dricka varmchoklad, julmust, glögg, äta pepparkakor och säkert något annat gott.
Idag när vi var och shoppade kom även alla ljus på huset upp, så när de har blivit tillräckligt mörkt ska jag gå ut och kolla på dem.
Jag kan säga att jag gillar allt som har med julen här, hemma i sverige gör inte min familj alls så här mycket men detta året är till för att uppleva nya saker och jag gillar faktiskt det. Jag vill nog inte ha såhär mycket saker hemma i sverige, men nu är jag inte i sverige utan jag är i amerika och har det förj*vligt bra!

Jag är så glad för allt, för alla där hemma, för att ni är underbara, för alla här och ja, jag är så glad för allt just nu!
<3

Kommentarer
Postat av: Sophia

Hallåå!! Vi vill se bilder. Granen, huset, mm =)

längtar efter dig!

Puss puss

2011-11-26 @ 09:35:48
Postat av: Frida

Nu fick du massa bilder!

Ses snart! LÄNGTAR

2011-11-26 @ 19:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0