8 veckor och min andra medalj!

Idag har jag varit här i åtta veckor, det är helt sjukt.
Kan inte förstå att jag varit borta från sverige i två månader, utan min familj, min hund, mina vänner, mitt vanliga liv.
Två månader är ändå ganska mycket, jag har nästan gjort 1 / 5 av min tid här.
Många räknar med att ett utbytesstudent år är 10 månader, vet inte riktigt hur långt mitt kommer bli.
Eftersom jag var på campet var jag ju här ganska tidigt och sen beror det också på när man åker hem ju.
Men ja, jag är glad att jag vart här 8 veckor. Det kom en ny student till skolan i veckan, hon kom hit förra torsdagen.
Hon har vart här i 10 dagar och jag 8 veckor, det är sjukt stor skillnad..
Men ja, jag älskar att vara här. Men samtidigt är jag glad att de första två månaderna har gått, för jag trodde dem skulle vara bland de jobbigaste.
Och jag har haft det så lätt hela tiden, skolan är inte den roligaste men tror bara det kommer bli bättre och bättre. Och ärligt talat är inte skolan i sverige den roligaste heller, jag hatar skolan i sverige. Men ja, jag tror bara det kommer bli bättre.


Idag har varit en låång men väldigt bra dag.
Klockan är inte ens nio men ska strax få och sova. När klockan blir nio har jag vart upp i 17 timmar så jag kan säga att jag är ganska trött.
Men de har varit värt det. Bussresan dit var typ mysig, inget hände alla försökte typ sova. Jag sov inte riktigt, men man låg och halvsov och lyssna på musik och ja det var typ mysigt.
Sen kom vi fram och då regnade det, så vi fick sätta upp tältet i regn, gå banan i regn och vi tjejer fick även springa den i regn haha.
Men ja, jag kom på 19de plats av 101 eller lite mer. Är säker på att det var mer än 100, för en i mitt lag fick 99de plats och en annan i mitt lag avbröt så ja, lite överett hundra.
Jag är stolt och jag sprang på en riktigt bra tid, dock var banan ganska lätt för oss, nästan inga uppförsbackar eller något sånt. Den var väldigt platt så de underlättar, dock var den ganska hal men ja, det gick bra ändå.
Fick en medalj idag också, för dem hade Varsity och JV i samma lopp, så fler personer fick medalj idag än vanligt.
Efter det sprang killarna, sen var det dags för alla awards och sen åkte vi till en galleria.
Där åt vi och hade en liten stund att gå runt och komma om man ville, och sen åkte vi hem.
Dagen var riktigt bra kan jag lova, men det ska bli helt underbart att få gå till säng snart.

Känne att jag borde gjort massa saker ikväll då jag har mycket jag behöver göra, men känner att min sömn är viktigare.
På något sätt får jag hitta tid för allt imon. Imon är det "välkomst"party med EF.
Välkomst efter 8 veckor.. Nej men de flesta har inte vart här så länge, men ja. Det ska bli ganska kul.
Tror det kommer gå ganska snabbt, får hoppas det inte rengar imon för det är ute. Men ja, vädret ändras väldigt snabbt här borta. De kan bli storm och regn på fem minuter och en kvart senare kan solen vara framme igen, haha.

Men jaja, nu måste jag göra något annat innan jag ska sova.
puss på alla mina saknade där hemma!
ses om ett litet tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0