BHS

Belton High School!

Jag tänkte att jag ska berätta lite om min skola, eller mer om mina kurser och så. Vet inte vad jag har berättat innan, så antagligen kommer jag upprepa mig lite.

Mitt schema!
Lila dagar
1 American History
2 Algebra 2
3 Adv Physical Fitness
4 Student Aide

Guld dagar
5 Health
6 Beg culinary arts
7 Drawing & Painting
8 English 3

Jag gillar lila dagar mycket bättre även att det är lättare på guld dagar. Dock har jag väldigt lätta kurser på lila dagar med, jag valde det för att jag inte ville ha för mycket i skolan. Jag ville ha tid för andra saker men just nu går all tid nästan till skolan och träningen. Historian här tar mycket tid, och är ett ämne jag inte gillar särkilt mycket. Jag själv tycker inte historia är intressant alls och ja, men det gjorde jag inte i sverige heller.
Matten gillar jag väldigt mycket!
Adv PE är typ viktlyftning.. det är inte det roligaste men det är ändå okej, det är en soft lektion då vi inte har några läxor. Men under själva lektionen är den inte så soft, dock är jag väldigt svag men ja.
Student Aide är typ en lektion då du ska hjälpa lärarna. Jag är för matteavdelningen så jag frågar lärarna om dem har något jag kan göra för dem och ibland får jag rätta lite läxor, kopiera papper men för de mesta gör jag inget alls.
När jag vart hos alla lärare går jag till min värdmammas klassrum och sitter och pluggar eller bara softar. Idag råkade jag dock somna, men ja det var skönt iaf. Den lektionen är ganska soft, lite seg ibland men ändå en skön att ha då jag gör lite läxor där.

Guld-dagar är softa men tråkiga och ibladn ogillar jag dem verkligen.
Det är under den dagen då jag ibland önska jag var hemma i skolan i sverige.
Health är en rolig lektion, det är ganska lätt förutom att orden är svåra på engelska men min "bordskompis" som jag blev placerad med är ganska rolig och hjälper mig ganska mycket. Eller ja, vi pratar mer och mer och jag gillar lektionen.
Beg culinary arts är matlagning, det är en rolig lekton men vi lagar inte alltid mat. De bästa är att Tiffany också är i den klassen så ja, det gör den ännu bättre.
Drawing and painting är typ måla. Det är ganska tråkigt men väldigt soft.
Alla dessa tre lektioner är väldigt softa, men ibland är de nästan för softa så tiden går så himla långsamt.
Och när tiden går långsamt får de mig att frukta engelskan eller att tänka för mycket.
Engelskan är min värsta lektion, men de senaste tre lektionerna har vart mycket bättre. Vad jag inte gillar är själva ämnet och klassen, men klassen blir lite bättre även att de är den sämsta jag har.
Ärligt talat har guld dagarna blivit bättre, elle hela skolan blir bättre och bättre. Men jag hoppas guld fortsätter att bli bättre.

Något jättebra är att alla mina lärare är helt underbara, så det är verkligen jätteskönt! Imorgon är det en guld dag, jag har bara två gulddagar denna vecka så skönt att få en av dem över. Sen vet jag att vi ska laga mat imon så det ska bli kul, sen längtar jag till kvällen för då ska jag på BASEBALL men min kära värdfamilj!

Men ja, jag tänkte jag skulle säga lite om skolan men vet inte riktigt vad.
Mycket är väldigt likt från filmerna. Vissa dagar går the cheerleaders i sina uniformer, när klockan ringer ställer sig alla upp och går, för att lämna klassrummet behöver man ha med sig sin "planner" (vi har de ist för att få hallpass varje gång) och vissa lärare kräver också att man får en signatur i den. Våran planner eller kallernder skulle jag nog säga på svenska är jättebra. Jag trodde den skulle vara jobbig att ha med sig till alla lektioner men det är sjukt smart för de är lätt att skriva upp om man har prov och sånt. Plus när jag tråkigt brukar jag sitta och skriva i den, dock har jag skrivit in allt jag kan i huvudet så kan inte göra det längre. Jag ska ta ett kort på min planner en dag så ni kan se, den är full med saker.
Vad mer kan jag säga.. Man tilltalar sina lärare med deras efternamn men ja, något mer kommer jag inte på just nu.

Nu ska jag gå och lägga mig, har haft en lugn och skön måndag. Min träning idag kändes riktit bra, var så lätt att springa.
Men ja, nu måste jag sluta.
puss på er

Kommentarer
Postat av: emma

Hej tänkte bara säg att jag tycker mycket om att läsa om ditt liv där borta. Bara så att du vet. Puss

2011-09-20 @ 08:49:30
Postat av: frida

haha tack emma!

jag gillar att läsa din blogg, så blogga liiite oftare!

2011-09-21 @ 00:35:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0