Min helg

Igår började min dag med en tävling.
Den senaste tiden har jag tröttnat lite på löpningen. Jag gillar laget så mycket och att träna är ganska kul, men jag tycker inte alls det är kul att tävla. Så redan i fredags började jag må dåligt över att vi hade en tävling på lördag och känslan fanns kvar hela lördag förmiddag också. Jag vet inte varför jag ogillar att tävla så mycket, för egentligen är jag en tävlingsmänniska. Men jag älskar inte löpning, och att springa 5km så snabbt man kan är inte de roligaste. Så mitt mål igår var bara att göra det, jag tog det mycket lugnare än sist och jag pressade mig inte alls hårt. Jag är så glad att de kändes bra när jag kom i mål, jag var inte särskilt trött och jag var stolt att jag gjorde det, stolt att jag bestämde mig för att göra något jag inte ville. Även att jag tog det lungt tycker jag att min tid var ganska bra och ja, det kändes bra efteråt.
Ärligt talat är jag glad över att jag inte har så många tävlingar kvar, vi har minst 4 kvar och jag ska försöka göra alla.
Jag vill verkligen få en bokstav i cross country, och vet inte hur många varsity lopp jag måste springa för att få det.
Men ja, de bästa med tävlingarna är att vi är med laget. Det är så himla go känsla och ja, jag gillar den delen väldigt mycket!
Efter tävligen åkte jag med min familj och åt lite mat, sen vidare till ett ställe där vi shoppade kläder till mina syskon och sen till min lillasysters soccer match.
Eller ja.. Jag kollade inte så mycket, jag somnade faktiskt i min stol med en filt över hela mig.
Men jag är trött, varja dag under veckan går jag upp strax innan sex och jag kan inte sova ut på helgerna. I går var jag tvungen att gå upp sex igen och ja, jag var väldigt trött när vi kollade på hennes match.

Efter matchen stressad vi oss hem, jag duschade snabbt och hade en timma på mig att duscha och fixa mig innan vi skulle iväg igen. Dock gick det väldigt bra, och jag skyepade med mamma och pappa + mina grannar genom min telefon samtidigt som jag fixade mig. Mina grannar ville bara skypea lite och ja, det var trevligen.
Sen var det dags att åka vidare till en välgörenhet.
Det var okej, inte den roligaste kvällen jag haft men jag är glad att jag gick. Min värdpappa uppskattade verkligen det. Välgörenheten var för barn, barn som min värdpappa jobbar med.
Något som var roligt att se var en auktion (stavning). Det var både en tyst där man la bud på saker och en vanlig när man hade sitt nummer. Det var intressant.
Mina värdföräldrar la ett bud och vann en sak, men det berättar jag om en annan dag. Har lite andra saker för mig att göra så tänker fortsätta beskriva min helg.

Men ja, sen nu är det söndag.
I morse hoppade jag och mina värdföräldrar över första delen i kyrkan och åkte och åt frukost på Ihop. Ihop är ett pannkaksställe och det var så gott.
sen åkte vi vidare till andra delen i kyrkan och sen hem.
Idag ska bli en lugn dag och hittils har den varit väldigt lugn och skön.
Jag har skypeat med mina föräldrar där hemma och även med min hund. Idag bestämde jag mig för att jag ville se henne och ja, det var så skönt att få prata med henne igen. och ja, hon blev lite förvirrad och förstod inte vart min röst kom från men det betyder så mycket att hon reagerade på min röst.
Men ja, att skypea med dem var väldigt skönt.
Efter det har jag strykt massa kläder och nu sitter jag här.
Snart ska jag nog ut och köra lite, min värdmamma ska handla så tänkte att jag kunde köra det.
Sen ikväll är det powder  puff träning, tror jag ska dit men inte helt säker.


Här är en bild på min frukost, eller en del av den. Dock kunde jag inte äta upp allt, det var sjukt mycket!


och här är min älskling, världens finaste!

Jag är lite ledsen över att helgen är över, synd att den går så snabbt. Men jag hoppas denna veckan blir bra.
Har några test i skolan men hoppas den blir lugn.
Nu måste jag sluta.
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0