Hemma

Nu är jag hemma igen.
Vi kom hem i lördags natt /söndags morgon, och i söndags var vi bara hemma och tog de lugnt.
Idag hade jag en dag full med saker. imon är det hejdå party för Lizzy, så gjorde alla mina läxor för onsdag idag i skolan så jag kan vara hos henne imon, jag hade två test och nu här hemma har jag skrivit en jätteliten uppsatts till engelskan (som för ävrigt är en stor uppgift här, haha).
Jag är så glad att denna dagen är över, trodde att detta skulle bli den jobbigaste dagen av veckan så de är skönt att den är gjord.
Något som gjorde den ännu jobbigare var att jag vaknade upp och saknade mamma otroligt mycket idag, så morgonen var inte alls roligt. Men att gräva ner sig i plugg fungerade väldigt bra! haha. Så nu mår jag inte alls dåligt utan längtar bara till helgen för att den kommer bli toppen.

Nu till min underbara resa!
Vår resa till kalifornien var toppen. Vi hade de fullt upp hela tiden, vilket var roligt men även lite jobbigt.
Vi åkte till Disney Land, San Diego zoo, a beach, universal studio, Beverly Hills + Hollywood och sen på lördagen samma dag som vi åkte hem åkte vi till IKEA och åt köttbullar med brunsås och potatismos, mums!!
Resan var väldigt rolig, även att den var lite jobbig ibland. Det var annorlunda att vara på semester med en annan familj och särskilt med småsyskon när man är så van vid sin egna familj och att vara minst.
Men det känns otacksamt att säga detta, men det var ganska jobbigt och jag lärde mig otroligt mycket under resan.
Men ändå, så var den toppen och jag är enormt tacksam för att jag fick chansen att åka.
De  bästa med resan var nog att testa att surfa, Jag och Mike tog en lektion av surfing den dagen vi var på stranden och det var enormt coolt.
Sen var universal studio också jättecoolt, Beverly Hills and Hollywood var coolt att se men vi hade ganska dåligt väder och de var de tråkigaste för mina småsyskon så kändes som vi missade ganska mycket. Så att se Beverly Hills och Hollywood är verkligen något jag vill se igen för de jag såg var inte riktigt som jag förväntade mig att de skulle vara. Men att de var grått och mulet bidorg säkert också en del, men det var ändå kul att se men jag behöver nog se de en gång till för att verkligen se.
Disney Land var också coolt, de var väldigt fint gjort och de var jättesött, men universal var mycket coolare enligt mig.
Resan var hur som helt otroligt bra även att de ibland fanns stunder med lite längtan efter de där hemma.
Men jag hör hört av andra här, att de också känt lite hemlängtan/saknad till deras riktigt familj när de vart på semester med värdfamiljen. Det känns väldigt otacksamt men de är inte alls så, känslorna här kan man verkligen inte kontrollera och även att man saknar sin familj där hemma kan man ha de toppen med sin familj här!

San Diego var förresten en otroligt fin stad som jag gillade otroligt mycket!
Att vi inte hade särklit bra väder var synd. Vi hade de runt 15-19 grader medans Belton (min stad här) hade de 23-27 grader var lite synd, men jag tycker det är mycket bättre och coolare att vara i CA än här. haha

Hur som helst, resan var toppen och när jag får tid någon gång i veckan ska jag visa lite bilder!
Puss och kram


Ps, Lilly - Såg idag att du hade kommenterat, jag ska svara någon dag i veckan när jag har tid! :)

Kommentarer
Postat av: Sophia

Heeeeeeej!!!!

Jag vill se bilder =) Saknar dig!!

2012-03-22 @ 07:51:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0