Belton, Missouri, Amerika

I måndags ringde EF och berättade att jag har fått en placering i Belton som ligger i Missouri. Missouri ligger i mitten av USA kan man säga, och Belton ligger typ vid gränsen till Kansas.

Jag har fått en välkomstfamilj men mycket mer vet jag inte. EF sa väldigt lite om själva familjen, eftersom jag var tvungen att godkänna den då de redan ska ha en annan utbytesstudent. Men när jag på tisdagen gick till EFs kontor för att godkänna det fick jag veta lite mer men ändå väldigt lite. Jag väntar nu på att mina papper ska nå Boston och att de ska skicka lite information om allt.

 

De lilla jag vet om Missouri och Belton har jag sökt på datorn, så jag vet inte om riktigt allt stämmer. Men min skola ska ha omkring 1000 elever och det tyckte jag var perfekt, den är inte jättelite men inte heller stor. Vädret i Missouri är lite som i Sverige, men de är varmare somrar iaf. Vintern vet jag inte riktigt, tror det kan vara några minusgrader men inte jättekallt tror jag. Så ja, vädret är nog ganska likt de svenska vädret.

 

Nu kommer jag inte ihåg sllt jag läst om Belton. Men jag längtar tills jag kan få kontakt med min välkomstfamilj eller min "riktiga" familj. Chansen att min välkomstfamilj blir min riktiga familj är inte särskilt stor. För min välkomstmamma eller vad man ska kalla henne, det är även min områdesrepresentant/kontakt person. Men jag får säkert veta mer snart och jag ser fram emot tills vi kan börja maila. För även om jag får en annan familj, så måste jag ju ha bra kontakt med henne eftersom hon är min kontaktperson. Men jag tror att allt kommer bli bra! Det känns iaf skit bra.

 

Jag vet att Missouri kanske inte låter särskilt coolt eller är en drömstat, men jag gillar den. Jag tror inte att staten är avgörande utan att familjen är de viktiga.
Så just nu känns Belton helt rätt för mig !


Kommentarer
Postat av: amanda utbytesstudent USA

Grattis till placeringen! Åker också till hösten men har inte fått placering, lust att länka? :)

2011-06-27 @ 23:14:30
URL: http://amandakingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0