Hemma..

Jag har nu varit hemma ett par dagar..
Jag kom hem i torsdags vid 10 tiden, 22 timmar försenat än vad jag skulle.
Allt började med att vi inte fick flyga till Newark från Kansas City för det var stormar runt Newark.
Så jag och min underbara värdfamilj fick sitta på flygplatsen i 6 och en halv timmar innan jag äntligen fick flyga iväg.
Det innebar att jag missade mitt andra flyg från Newark till London, och att jag missade de sista flyget för den kvällen.
Det innebar att jag var tvungen att stanna en natt på Newark..

Dock gick allt otroligt bra för att vara som de var.
EF hjälpte mig så mycket dem kunde över telefon och sen efter att jag hade stått i kö i två timmar i Newark för att få nya flygtider hämtade en person från EF upp mig, sen åkte vi och hämtade 5 andra utbytesstudenter som var i samma sits och sen åkte vi till ett hotell.
Hotellet var fakitkst fint, det var jättebra.
Något som vi alla utbytesstudenter älskade var att vi kunde duscha, haha.
Man underskattar sånt ibland, elelr sånna små saker som att ha rena sockar, haha.
Men iaf, hotellet var jättebra så det var skönt.
Efter att vi gick och la oss vid typ 3 tiden den natten, så möttes alla utbytesstudenter för frukost vid 9 tiden.
Efter det var fyra av oss tvungna att åka in till flygplatsen så snabbt dem kunde, men jag och en kille från Norge kunde ta det lite lugnare.
Men det gjorde mig lite nervös att bara ligga i sängen på hotellrummet så de sluta med att vi också åkte in ganska tidigt.
Dock gick allt otroligt smidigt på flygplatsen, så vi fick massa tid över.
Men det gjorde inget, vi pratade hela tiden, gick runt, åt och massa sånt.
Sen vid 4.45 åkte äntligen mitt flyg från Newark men denna gången till Frankfurt istället.
Sen efter det åkte jag hem till göteborg och var hemma vid 10 tiden.

Något som jag tycker är väldigt coolt är hur alla utbytesstudenter är mot varandra. Alla vi sex, bara för vi är utbytesstudenter kom alla överresnt från början. Sen eftersom att jag var ensam mycket med norsken dagen efter, lärde jag känna honom lite bättre. Men det kändes som att vi hade vart vänner så länge, de var aldrig någon pinsam tystand eller något sånt.
Jag älskar hur öppna alla utbytesstudneter är mot varandra, antagligen är det så för att vi alla anser att vi har varit med om något likanden. Men ja, jag tycker iaf det är väldigt coolt!

Och en annan sak, även att jag gärna hade kommit hem som planerat och inte behövt stanna en natt i newark, så gick allt otroligt bra. EF skötte sig jättebra och jag var förvånatsvärt lugn hela tiden och jag visste på något sätt presic vad jag skulle göra hela tiden. Jag kan lova att man känner sig ganska liten med alla människor runt sig på så stora flygplatser, men sålänge man är lugn löser det sig!!

Dock.. något som jag verkligen inte gillade med att behöva stanna en extra natt där, var att de gjorde att jag kände att mitt liv Belton var så långt borta.
Först så kändes det som jag levde mellan två världar, jag var inte hemma i sverige, och inte hemma i Belton, utan jag var ingenstans. Och sen var det enda man ville ju att åka hem, så när jag väl kom hem, kändes det som jag lämnat Belton flera dagar sedan. Allt bara kändes så långt borta, och när man väl flög var man överlycklig över att flyget gick i tid och så. För jag var ocskå så himla trött, så jag ville inte något mer än att komma hem.
jag tror att all väntat och förseningar gjorde min flygrea lättare för mig.
Mitt första flyg från Kansas City till Newark var nog värst.
först var jag glad att jag äntligen fick kommma iväg, för 6 1/2 timma är länge att bara sitta och vänta.
Men sen när vi väl lyfte kände jag mig helt tom. jag kände mig också väldigt ensam.
Jag hade även några brev att läsa, främst från mina värdföräldrar och Ashely.
Först kunde jag inte läsa dem, men sen blev ajg tvungen. och jag satt där och grät, väldigt mycket.
Sen slutade jag, sen började jag igen. haha
Sen sov jag ett tag, vaknade och kände mig fortfarande så himla ensam.
Då läste jag breven igen och grät igen.

Men mitt långa flyg från Newark till Frankfurt var lättare. jag var bara så himla trött, trött som att jag ville sova och trött att vara där. Så jag såg först en jättebra film tills maten kom, och sen sov jag väldigt dåligt i några timmar, sen såg jag en till film. Efter det hade jag en timma kvar, och då blev de jobbigt för mig igen.

Sen flyget hem till göteborg gick otroligt snabbt, jag sov hela vägen och ja, haha.
Att sen få kliva av planet och komma till en svensk flygplats var konstigt.
Jag gillade inte alls att höra svenska runt omkring mig, jag gillade inte att se alla skyltar och de kändes som att jag inte hörde hemma där.
Men när jag sen ser att mitt baggage har kommit fram blev jag så otroligt glad.
Och sen när man går igenom dörrarna där man vet att sin kära står och väntar, gud det är en underbar känsla!
Att se min bror igen, den som jag inte har sett på längst tid var helt underbart!

Och något som nästan var ännu bättre, var mitt möte med min älskade hund Athea.
Inte hade hon glömt mig inte, att se henne igen var bland de bästa jag gjort!

Nu blev detta jättelångt om massa tråkiga saker.
men ingen behöver läsa, det var faktiskt väldigt skönt att sitta här och tänka på allt som hände under de två dagarna..
Jag kommer antagligen skriva minst ett till inlägg.
Jag tror inte jag kommer fortsätta blogga, kanske då och då om det händer något på usa fronten.
Men jag kommer iaf skriva en eller ett par till gånger.
Nu ska jag sluta.
puss och kram

Kommentarer
Postat av: Lea

Vad glad jag är att du kom hem säkert i alla fall! ush vad konstigt att läsa att ditt år är redan över då jag sitter och fäller mina första tårar då jag inser att det snart är över!

Jag ser hur underbart du har haft det! Det skulle vara så kul om vi kunde träffas någon gång i sommar alla tre med Emma och dela historier!!!



Sorry att jag inte hörde av mig så ofta! Saknar dig! Puss!! :) <3

2012-06-02 @ 07:57:06
URL: http://blackkey.webblogg.se/
Postat av: Frida

njut den sista tiden, de kommer gå alldeles för snabbt..

så ta vara på var enda sekund!



att vi ska träffas tycker jag verkligen!

det hade vart super kul.



det är ingen fara, jag säger desamma.

JAg saknar dig med!!

ses förhoppningsvis snart!

puss

2012-06-03 @ 14:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0