Dåliga äckliga matvanor

Något som irriterar mig mest här är amerikanernas syn på saker, och framför allt deras syn på mat.
Jag förstår inte hur man kan låta sina barn dricka läsk varenda dag, äta godis, choklad, kakor varje dag, både som snack till lunch i skolan, sen när man kommer hem och ja flera gånger om dagen, hur föräldrar kan låta deras barn äta fryst pizza ofta, fastfood och massa onyttig mat.
Vart lever dem? har dem inte förstått att de skadar våra kroppas, att det är saker som inte är bra för oss?

Jag vet inte om jag bara levt upp med mina föräldrar och kanske bryr de sig mer om nyttiga saker än andra familjer vad vet jag. Men när jag var liten kunde jag inte bara äta hur mycket socker jag ville hela dagen runt. Helgen var liksom de bästa, de var lite mer speciellt. Här är inte godis, läsk eller något sånt speciellt eftersom det är saker folk äter varenda dag.
Maten här skrämmer mig, jag är så trött på deras äckliga feta mat och saknar min mammas mat otroligt mycket.
Men det är ändå okej, för jag gör ändå min egna sallad till lunch i skolan, jag dricker inte läsk och allt sånt. Sen snart kommer jag hem och då kan jag "behandla" min kropp rätt igen, men alla som lever här. att dem inte förstår eller ser hur dåligt de är, usch det gör mig äcklad.
Och även att min familj inte äter något likt vad jag är van i sverige, är deras mat så mycket bättre än de flesta familjerna. Jag vet inte vad jag hade gjort i vissa familjer.

Jag kände att jag bara ville skriva detta. Tiden med min familj fick mig att inse vad som händer med min kropp här, senaste veckan har var vart jätteduktig med vad jag äter. Tyvärr vet jag att de aldrig kommer bli toppen så länge jag lever här, så maten är en sak som får mig att verkligen se fram emot att åka hem.
För jag är liiite arg på maten här faktiskt, arg på den för vad den gör med min kropp och även arg på mig själv att jag utsätter min kropp för allt.

Men ja, de känns skönt att få ha fått detta sagt.  För folk här, de är svårt att hitta de som förstår. För även de som är nyttiga, tränar mycket och allt sånt. Dem ser inte många saker, och framför allt läsken.

Kommentarer
Postat av: Lilly

Hej!



Det här med onyttig mat och sånt är en sak som jag har tänkt jättemycket på. Jag ska åka till USA i hösten och är jätteorolig att jag kommer att komma hem rullandes typ heheh. Därför tänkte jag fråga; är det svårt att äta nyttigt som utbytesstudent? Om man bortser från familjens matvanor alltså. Finns det nyttig mat i skolan och så? Och är man tråkig om man tackar nej till godsaker?



Jag gillar din blogg jättemycket! Ha det bra i Cali :)

2012-03-12 @ 20:40:56
URL: http://lillebil.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0