Till Lilly

Hej!
Det här med onyttig mat och sånt är en sak som jag har tänkt jättemycket på. Jag ska åka till USA i hösten och är jätteorolig att jag kommer att komma hem rullandes typ heheh. Därför tänkte jag fråga; är det svårt att äta nyttigt som utbytesstudent? Om man bortser från familjens matvanor alltså. Finns det nyttig mat i skolan och så? Och är man tråkig om man tackar nej till godsaker?
Jag gillar din blogg jättemycket! Ha det bra i Cali :)


Så, nu får jag äntligen tid!
Det är svårt att undvika all dålig mat här, och ganska svårt att äta nyttigt. Allt beror på hur din familj kommer vara, hur självständiga dem låter dig vara och så. Jag har chansen att köpa exakt vad jag vill, eller jag kan be dem köpa hem vad jag vill från affären och på så vis kan jag äta ganska nyttigt i skolan.
Nyttig mat finns inte i skolan, iaf inte på min skola eller vad jag har hört från andra vänner.
De går att välja en macka där typ, men de är inte precis de nyttigaste men ändå inte jättefarligt.
Men bästa tipset är att ta med sig egan mat. Maten i skolan må vara onyttig, men den är inte ens god så ingen ide att äta den.
Att tacka nej till godsaker är inte tråkigt. I skolan och så, många säger att de också vill sluta äta onyttigt men äter ändå. Folk säger hela tiden att de vill gå ner i vikt men gör inte så mycket åt det.
Att säga nej till mycket godsaker är ganska lätt, så som läsk, godis i skolan och sånt, men hemma i huset är det ibland lite svårare.
De svåraste är att motstå saker här hemma då de har så himla mycket sött överrallt.

Men ja, allt är möjligt med rätt inställning.
Något som jag gjorde fel i början av året var att äta allt. Jag tyckte jag tränade mycket, i sverige kan jag äta vad jag vill och jag bara njöt av allt gott och åt i mängder. De ska man akta sig för, man ska också försöka att inte äta för mycket av maten. De har så mycket mat och jag började äta massa mer mat än vad jag behövde och sen massa onyttig på det.
Så tar man det lagom i början tror jag inte de är några problem alls!

Förlåt att det tog sådan tid och att de blev längre än vad de egentligen hade behövt.
Lycka till med ditt utbytessår, de kommer bli toppen.
Även om maten och de är jobbigt och att du kanske kommer gå upp lite gör de inget.
De kan man gå ner igen i Sverige!! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0