Lite frågor

Till Jennifer och Nathalie
Vi är två tjejer som ska åka som utbytesstudenter nästa år och vi tycker att din blogg är jätte bra och rolig att läsa!:)
Vi har lite frågor som vi hoppas att du kan svara på?

Hejsan!
Vad roligt att ni också ska åka, ska ni åka med EF?

1. På EF camp hur mycket fickpengar behöver man ha med sig då? Behövde man betala mycket extra?
Ni behöver inte alls mycket fickpengar till campet. Alltid skönt att ha lite extra, men du väljer själv om du vill shoppa när ni är på utflykter eller inte. Jag t.ex, hade inte plats i resväskan så köpte nästan inget. Enda gångerna ni behöver lite pengra är när ni är på en dagsutflyckt som tilli Boston t.ex, då kan det vara kul att se saker och vissa kan kosta plus mat. Men man väljer det själv, vissa åkte en busstur och ja man väljer för de mesta själv. 
Om ni åker med EF och funderar på camp, tveka inte!

2. Hur packade du allt du skulle ha med dig?
Packningen var svårt, men jag tog inte med mig saker som jag visste att jag kunde köpa här. Vet faktiskt inte alls hur jag klarade det, men det gick bra tillslut. Jag tror packningen löser sig när man väl är där, du känner vad du vill ha med mig. Något som var viktigt för mig var presenter och godis, så de tog ganska mycket plats till det. Men ett tips är la att skriva en lista när man kommer på något man vill ha med och sen att börja lägga undan saker i tid. Saker som du kanske inte använder så ofta men ändå vill ha med dig, lägg undan lite saker hela tiden så har du inte allt på en gång. :)


3. Hur gjorde du tillslut med din Iphone?

Min iphone, den har jag fortfarande inte gjort något med. Funderar på att be mamma och pappa låsa upp den, men har inte riktigt bestämt mig. Just nu har jag mitt svenska nummer i min iphone och sen har jag en gammal mobil med mitt nummer här. Varför jag har kvar min iphone är för jag gillar att få sms från dem i sverige, plus att jag använder Viber med några där hemma. Viber fungerar jättebra, så smsar med folk där hemma lite då och då.
Dock har jag fixa den så att man bara kan komma in på trådlöst internet, annars lär de bli dyrt! :)

Till Emma
skulle inte du kunna lägga ut bilder på ditt hus ? :)

jag har redan gjort det, kolla längre ner annars är här en länk.
http://fridaisakssonusa.blogg.se/2011/august/mitt-hus.html


Till Mikaela
Hej! Jag älskar att läsa din blogg av två orsaker. Först för att du skriver så kul och detaljerat men främst för att jag själv skall åka som utbytesstudent till USA nästa år. Jag skall också åka med ef så det har varit till stor hjälp att läsa din blogg och det har besvarat många av alla mina frågor men jag undrar om du skulle kunna hjälpa mig med två av dem?
Noterade att du hade en iphone och jag tror att du tidigare skrev något inlägg om hur du skulle göra med den men jag undrar om du använder den och har skaffat ett abonemang till den eller om du använder en annan "lite enklare" mobil där? Sedan undrar jag ocks¨å vad det var för simkort du fick av ef?

De om iphonen bevarade jag precis, så läs det.
Simkortet du får av EF är ett simkort, haha vet inte riktigt mer vad jag ska säga om det. Du ringer billigt hem till Sverige med det, men ja vi fick höra att de var bättre att skaffa ett eget simkort här nere. Så jag har fixat ett nytt simkort så jag smsar gratis. Något som är stor skillnad här och hemma är att du betalar för att ta emot ett sms, tror även du betalar när någon ringer dig. För mig är smsen viktigare, och har hört att alla smsar väldigt mycket här. Därför valde jag ett där jag betalar 15 dollar i månaden för fria sms och sen betalar jag för vajre minut jag pratar i telefon.

En annan fråga som kanske inte är lika viktig men ändå kul att veta är vad du har med dig för olika presenter till familjen/kompisar från Sverige?

Jag hade allt möjligt med mig. Jag hade även dubbla presenter då jag visste att jag skulle till en välkomstfamilj och redan gillade dem så mycket över mail. Annars behöver man inte ge sin välkomstfamilj någon, men är det ens IEC så skadar det ju aldrig att ge ett gott intryck. Men jag hade med mig allt från några handdukar till kortlek till ljushållare och en skål från orrenfors (som jag dock har sparat så jag kan ge den till min värdmamma en annan gång). Jag hade även med mig två böcker om sverige, massa choklad och sen lite små saker t.ex smörknivar och sånt. Alla små saker har jag heller inte gett än, känns som en bra sak att ge då och då för att visa hur mycket jag uppskattar allt.

Tack för att du skriver en sådan undebar blogg. Jag blir så inspirerad och peppad varje gång jag läser den!



Jag hoppas jag har svarat på era frågor, jättekul att höra att ni gillar min blogg.
Om ni undrar något mer eller om någon annan undrar något så är det bara att fråga. :)

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Ja vi ska åka med Ef och vi ska åka på campet eftersom det verkar så himla kul:)

2011-08-17 @ 09:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0