Tisdag

Idag har jag varit på min skola men ändå inte. Skolan är stor så husen är väldig utspridda men jag var iaf i något av husen för de yngre eleverna och blev inskriven och lite annat.
Det kändes skönt, har sett lite lärare och andra människor.
Något som är ganska skönt är att min värdmamma är lärare på skolan så hon känner ju alla.
Jag fick även med mig en bok hem med alla kurser som jag kan välja mellan, så ska tillbaka till skolan någon dag i veckan och välja vad jag vill ha.

Jag kan säga att allt har gått jättebra med hunden än så länge. Igår kväll satt jag och pratade med mamman och pappan hela kvällen och allt kändes jättebra. VI pratade verkligen om allt och det är skönt att de är gjort, jag vet vilka tider jag har, om jag får gå på date, och ja massa annat. Allt lät jättebra så jag känner mig lyckligt lottad.
Jag tror jag kommer trivas jättebra här, och om det blir några problem är jag inte orolig. För jag vet att jag alltid är välkommen till familjen Baker och det känns sjukt bra!

Nu ligger jag i min nya säng, som kanske ska bli utbytt men de berättar jag mer om när det händer och om det ens händer.
Sen har precis ätit upp min lilla godis påse med svenskt godis, (sorgligt!)
Som tur är så finns det mycket gott här också. väldigt mycket sötsaker som jag kan gå och ta när jag vill (kommer bli enorm) men något som gjorde mig jätteglad är att dem har lite mörkare bröd som var jättegott. Kände mig så nyttig även att de inte alls hade varit mörkt i Sverige. Men man ska vara glad för de man får :d

Något jag tycker är skönt ibland är att kunna vara för mig själv på mitt rum och bara göra vad jag vill. Längtar tills allt börjar kännas som mitt rum. Rummet som jag ska bo i nu är inte färdig, dem ville vänta tills jag var säker och sen låta mig välja lite saker. Men jag kan säga att jag har en stor garderob och egen toalett, så det är awesome.
Och något som förvånar mig är att jag känner mig så hemma i huset, har inga problem med att ta mat från kylskåpet eller något.
Och jag är så stolt över mig själv, för jag anstränger mig verkligen för att vara framåt och en glad person och det går bra!

ska försöka lägga upp lite bilder ikväll, dock från campet.
Ska visa bilder på huset och anant snart.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0