48 dagar kvar

Min helg har varit bra! Ganska fullbokad men de är bara roligt.

 

I fredags var jag hemma oss Emma och där var även Jolin, vi gjorde la inget särskilt utan satt bara och snacka och hade de trevligt.

Sen i lördags började jag dagen med att kolla på när damerna spelade, sen på kvällen var det lagfest som var riktigt rolig.

Nu idag har jag varit på Efs möte, de var väldigt långt och informationen de gick igenom tycker jag var lite som en upprepning på allt annat vi fått på papper mm. Men mötet var ändå roligt, eller ja de var helt okej. Det är ju inte precis tråkigt att lyssna på men jag hade gärna velat haft lite ny information, men antagligen har vi fått reda på de allra mesta nu. Men mötet handlade om allt möjligt faktiskt, allt från innan man åker tills man kommer hem, hur man skulle tackla hemlängtan, hur man skulle förbereda sig, tips och massa mer. Något som förvånade mig ganska mycket var att de var jättemånga killar där, vi var kanske 30-35 elever sammanlagt om inte mer och de var faktiskt fler killar än tjejer. Men de ser jag verkligen inte som något negativt, utan de är bara kul. Men ja, de blev jag lite förvånad över.

Men någon väldigt positivt med mötet var att man blev taggad, man vill bara åka nu. Dock känns de fortfarande väldigt overkligt att jag ska åka men ja, de kommer nog kännas så enda tills jag sitter på planet. Men jag antar att de är naturligt att känns så, det är svårt att förstå att man ska vara borta ett helt år från allt man är van vid, men jag är otroligt taggad och ser fram emot det helt sjukt!

 

En annan sak som jag också har gjort nu i helg är mitt visum. Nu är nästan allt klart där, jag har skickat in mina uppgifter och har bokat tid. Så den 22 juni ska jag vara där och fixa de allra sista, mamma måste även gå till banken och betala någon avgift och få någon stämpel men ja, de jobbiga är iaf fixat. Det tog faktiskt jättelång tid att svara på alla frågor, fixa ett kort som var tvunget att vara på ett särskilt sätt, så ja de tog tid. Känns skönt att ha de gjort och slippa tänka på det, i slutet kommer jag ändå ha så mycket annat att fixa.

 

Nu ska jag fixa lite till mamma, eftersom det är morsdag idag så har jag fixat choklad, jordgubbar, annanas och lite annan frukt som vi strax ska äta.

Så glad mors dag mamma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0