If you never chase your dreams you will never catch them.

Nu är det bara 59 dagar kvar tills det är dags att åka. Det känns faktiskt helt sjukt, om drygt två månader är jag i USA och ska stanna där ett år. Känslan som jag känner är ganska svår att beskriva, jag vill inget mer än att åka, jag vill få min familj och jag vill bara starta mitt liv där borta. Allt detta vill jag verkligen och det är något jag tänker på det varje dag, men ändå känns det konstigt. Vissa dagar är jag faktiskt livrädd, det finns stunder då jag inte alls vill åka, men som tur är är det väldigt sällan jag känner så. Det är svårt att förklara, men det är faktiskt inte alltid så lätt att veta att man ska åka iväg, iaf inte för mig. Jag vet att de kommer bli världens upplevelse och jag skulle inte kunna leva med att inte ge det en chans, men det är fortfarande jobbigt att tänka på att jag kommer lämna alla här hemma. Visst jag vet att jag kommer komma tillbaka men ändå, jag lämnar mina vänner, min fotboll, min familj, min älskade hund och ja i stort sett allt jag är van vid.

 

Nu låter det lite negativt, de är inte så jag menar utan jag vill bara får fram att de känns tufft vid vissa tillfällen. Men ni får inte tro att jag inte är glad över att få åka, det är nästan alltid helt underbart att få drömma sig bort till usa. Att få åka som utbytesstudent är min dröm, jag längtar verkligen tills jag får åka, tills jag står där på flygplatsen och träffas min nya familj. Jag ser fram emot det så jävla mycket och de finns inget annat som jag hellre skulle göra nu.

Här är en bild på världens finaste hund, min älskade lilla Athea.

Kommentarer
Postat av: emelia

Länkar :D

2011-05-20 @ 17:14:09
URL: http://emeliasamuelssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0