Arkansas and Joplin

Nu är jag i Arkansas!
jag har haft en jättebra dag. Bilresan hit var bra, jättefin natur och de var skönt att sitta i bilen och inte kunna göra något. Vi stannade även i stanen Joplin, Joplin är en stan i MO som blev väldigt skadat av en tornado för ca fem månader sedan. Det var ganska hemskt att se, man kunde se hus som såg förfärliga ut, man såg ställen där inga hus var kvar, man såg affärer som fick vara i tältliknande hus, eller typ i husvagnar och sådant och Joplins High school var riktigt förstört. Ena sidan av husets vägg var inte kvar, och man kunde se in och se bokyllor fylda med böcker, målningar kvar på väggarna, datorer och massa. Allt var kvar för att de är för farligt att gå in där, och de flesta av skolan var bara en stor hög av allt. Och eftersom hela staden typ försvann så hade dem antagligen inte hunnit fixa allt ännu. För mig som inte såg hur det såg ut direkt efter såg det nästan ut som att de inte hunnit fixa något alls..
Jag tycker om att se sånt, för det får en att tänka. Det fick mig även att tänka mycket på tsunamin 2004, och ja, jag tycker det är nyttigt att se vad naturen kan göra.

Vad jag har gjort här i Arkansas är inte mycket (vilket är jätteskönt). Vi kom hit runt fem tiden, jag och Mike gick på en liten promenad, sen grillade vi korv och gjorde även smores (super gott) och sen har vi bara suttit i soffan. Jag har visat Mike hundratals bilder från allt möjligt, förra julen, alla thailands resor, lite från Malta, Athea bilder och ja allt möjligt.
Jag har haft en toppen dag!
Jag längtar till imon, längtar till att inte göra något mer än små saker.
Ha en bra helg alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0