5 januari

Idag var ju som sagt skola, det var inte så farligt faktiskt.
Kändes inte som jag har haft lov utan mer som en längre helg, haha.
Så ja, det var inte så farligt att komma tillbaka.
Idag hade jag två nya klasser och imon har jag 2 nästan 3 nya klasser.
Kan skriva om mitt nya schema en annan dag.

Men ja, idag har vart en bra dag. Vi har haft jättefint väder och de har vart jättevarmt.
Jag tror vi typ hade 18 grader eller något sånt, jätteskönt!
Dock vill nästan alla här att snön ska komma snart så vi får massa snödagar, men ja.
Den värsta tiden här är januari och februari, dock är detta fina vädret ovanligt.
Men jag klagar verkligen inte!

En annan bra sak med denna dagen är att Vampire Diaries börjar ikväll!
Jag har förresten sett hela första säsongen av vd på fem dagar, haha.

En annan sak som jag kan passa på att säga.
Folk här kan vara så himla mycket trevligare. Eller ja, många här är trevligare men det är lite fejk ibland typ.
Men folk kan börja prata med folk som dem inte känner, det gillar jag jättemycket.
Idag t.ex, så var jag inne på tjejernas toalett så kom en annan tjej in och säger
"oh you are so pretty!" Det hade aldrig hänt i Sverige. Det är så kul att höra komplimanger här, och att från höra det från någon man inte känner är annorlunda. I sverie säger man ofta till sina vänner att dem är fina idag och sånt, men de hade ju nästan aldrig hänt att en främmande person gick fram till någon och sa att man var fin.
Här har det hänt flera gånger, ofta hör jag saker om mina ögon. Det är kul med komplimanger.
Jag känner mig faktiskt mycket finare här än i Sverige. I sverige ser ingen mig, men här är det annorlunda.

Men nu ska jag se om jag kan laga något tilltugg till maten från kokboken jag fick av mamma i julklapp.
Just det, det verkar tyvärr som två av mina paket har kommit bort, väldigt tråkigt.
Men jag ska ha hoppet uppe en vecka till typ, vet att det var kaos över julen och så.
Jag hoppas verkligen dem kommer fram någon dag, men gör de inte de så gör de inget.
Jag vet vem paket är från och det är tanken som räknas.
Så även att jag bara hann få några få julklappas från sverige känns de som jag fick mer bara för jag vet att ni försökta.

Tack till er alla som är så himla underbara! Jag saknar er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0