16 Juli 2012

Idag är det den 16 juli 2012.
För exakt ett år sedan lämnade jag sverige för att bege mig till Amerika.
För ett år sedan gjorde jag en av de bästa sakerna i mitt liv.
Ett år går alldeles för snabbt..
 
Det känns speciellt att det är exakt ett år sedan idag. Det känns bra med ledsamt.
bra för att jag har haft de bästa året i mitt liv, men ledsamt att det är över.
 
Jag är avundsjuk på alla andra som åker nu i sommar. jag önska verkligen att jag kunde få göra det igen.
Önska att de var min tur igen, men samtidigt är jag så glad för alla som åker nu.
För de har så mycket roligt framför sig, så mycket att lära och uppleva och ja, de har ett helt underbart år framför sig!
 
Jag saknar Belton så himla mycket, jag saknar min underbara värdfamilj, min bästa vän Ashley, alla i fotbollen, särskilt Amanda och Leigh, jag saknar att köra ut ur vårt område, eller köra hem och se mitt hur, komma innanför dörren och gå till mitt rum, köra på 58th, åka till starbucks, och så mycket mer. Man saknar allt, allt från de små små sakerna till de större.
Visst saknar jag allt de, men jag är glad att jag saknar det, för de visar hur bra jag hade det!
 
Märkte att jag inte har lagt in alla bilder från slutet.
här kommr några av dem. kanske lägger in andra bilder på lite små saker en annan dag om jag kommer ihåg det och får tid. känns som att de kanske är lite sent för att året är över, men ändå vill jag ha bilderna här på bloggen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mina fina fina saknade vänner!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: matilda

Hej! :)
Jag har en lite fråga som jag hoppas du kunde svara på :D
Hur mycket pengar gjorde du av med varje månad, på ett ungefär? :)

Älskar dig blogg! ((:

Svar: Hejsan! Jag hade ganska bra koll i början av året, eller ja lite mer än halva året vad jag gjorde av med under varje månad. Det skilljer sig från månaf till månad, januari t.ex gjorde jag inte alls av med särskilt mycket.Inte heller februari då mina föräldrar var där.
Men jag tror jag ungefär gjorde av med 2500-3500 varje månad. Vissa månader lite minde, vissa månade lite mer.
sista månaden, då var de nog ganska mycket mer. Men den har jag ingen koll på.
Men i dem pengarna är inte heller allt inräknat, inte de mina föräldrar betalade så som alla mina resor och lite annat. Men inte alla reser särskilt mycket under sitt år, så de skilljer sig från person till person.
Men jag tycker det var bättre att räkna med lite för mycket varje månad. det är inte kul om pengarna ska stoppa en från att göra något kul med sina kompisar.
Men detta var också vad jag gjorde av med, jag vet många andra som gjorde av med mycket mindre.
De mesta är billigt där, så man kan klara sig på ganska mycket mindre.
Frida Isaksson

2012-07-31 @ 17:40:36
Postat av: Linda

Hej!
Jag hoppas du kan svara på denna fråga. Jag går utbildningen Hotell och turism. Jag vill gå mitt tredje år i usa och vill även ta "studenten" där. Vet du om det går med tanke på den linjen jag går? Hur det är med kurser osv.

Svar: Det enda jag vet är att de inte var möjligt för mig. Hur de ligger till med de till med de nya programmen i skolan vet jag inte. Men för mig kunde jag inte ta kurser i usa och sen tillgodo räkna dem i sverige, tyvärr. Dock fick jag nästan ta studenten där. Jag fick ju vara med om allt som alla andra, jag fick även ett diplom. bara att de inte riktigt räknas kan man säga. Sen är det även olika från skola till skola, vissa skolor låter inte utbytesstudenterna vara med under själva graduation. Och vissa får inte heller vara seniors.Men även om du skulle behöva gå om ett år här i Sverige och ta studenten med ett år yngre, är det absolut värt det. Jag tror inte du kommer ångra dig, du kommer uppleva något som inte många andra får.
Så jag tycker du borde åka i vilket fall som helst, det är en otrolig upplevelse!
Frida Isaksson

2012-08-14 @ 19:28:28
Postat av: Emelie

Hej!

jag undrar några saker;
hur gammal var du när du åkte? hur mycket pengar gjorde du av med? :D

Underbart att läsa om det du upplevt!!!!

Svar: Jag var 18 när jag åkte, jag vet faktiskt inte hur mycket pengar jag gjorde av med..Jag försökte hålla koll på det så gott jag kunde och i början gick det bra. Men sista månaderna hade jag ingen tid att försöka skriva upp vad jag gjorde av med. Plus att jag inte har en aning om vad mina underbara föräldrar har lagt ut för att jag ska kunna göra allt detta. Ledsen att jag inte kunde besavara din fråga bättre!
Frida Isaksson

2012-08-22 @ 22:50:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0