Fråga + camp

Hej Frida!
Jag har en fråga.. när du kommer tillbaka till Sverige, kommer du tillbaka runt försommaren(visst?). Kommer du då gå klart 3an med din klass där du gick gymnasiet? Jag undrar också hur du hade råd att åka. Dessa utbytesresor är ju sjukt dyra. Tog du lån eller hjälpte din familj till att betala?
Jag har nämligen också funderat på att åka på utbytesresa med EF.
Sjukt bra blog också! C:


hejsan!
Ja, jag kommer hem i slutet av maj, väldigt nära av början av juni.
Jag kommer gå klart trean när jag kommer hem, men med en ny klass eftersom min klass tar studenten i år.
Hur jag hade råd, jag har helt enkelt världens bästa underbaraste föräldrar.
Att åka är väldigt dyrt ja, men det är värt var enda krona.
Jag är extremt tacksam till mina föräldrar att de gav mig möjligheten att åka!

Om du funderar på att åka som utbytesstudent, då måste du åka! Annars tror jag du kommer ångra dig.
Funderar man på det, då vågar man och då kan man!
Och jag rekomenderar verkligen EF, för dem har vart toppen mot mig. Men man ska välja en man känner sig bekväm med. Åker du med EF tycker jag att du ska åka på camp, det kostar extra med är en otrolig upplevelse i sig själv och är två underbara veckor.


Nu börjar det även dra ihop sig för er som ska åka 2012.
Så till alla er som funderar på att åka eller som ska åka.
Funderar ni, TA chansen!
Åker ni med EF, åk på camp!
Camp är en otrolig upplevelse som kommer ge er massa underbara minnen.
Jag kan inte tänka mig en bättre start av de året som man hoppas ska bli de bästa året någonsin.
Camp hjälper er att vänja er av att vara iväg, komma in i språket som landet talar, ni får träffa andra människor som är i samma sits som man sen kan ha kontakt med under året - de bästa med det är att dem förstår dig, folk där hemma förstår inte exakt vad du går igenom men andra utbytesstudenter gör det- och framför allt ger camp dig underbara minnen och massa goa skratt.
Camp är till för att förbereda er vad året kommer erbjuda, och det gör det verkligen. Jag tror camp hjälpte mig mycket med att komma in i familjen här. För att lämna sin egna familj och sen hoppa direkt in i en annans är inte särklit lätt, det var inte särsklit lätt bara för man gått på camp. Men under veckorna på camp, redan då fick man börja anpassa sig av nya vanor och man fick en mjukstart att börja sitt nya liv.
Camp erbjuder en så mycket, i skolan där får man lära sig lite saker om sitt land och andra bra saker att veta.
Skolan där var faktiskt väldigt roligt, antagligen för de inte känns som riktigt skola plus att man är väldigt intresserad för man är så taggad på att börja sitt år och att alla är så glada.
På camp får man även göra utflyckter och då får man se mer och nya saker, testa nya aktiviteter på eftermiddagarna, träffar underbara människor, allt från de i din ålder till äldre som jobbar med EF.
Camp är helt klart en av mina bästa minnen från mitt år här och jag vet att de tre sista månaderna inte kommer ändra det.  Camp var helt enkelt en av de bästa sakerna jag har gjort, inte bara under året utan i livet.
Och åter igen, jag är så tacksam till mina föräldrar att dem gav mig chansen att åka på camp.
Har ni inte redan anmält er, prata med era föräldrar och försök få dem att låta er åka på camp innan det är för sent.
Jag kan inte tänka mig att det är något någon av er komma ångra, för även om alla på camp har lagt en grund av allt ska bli toppen så är det fortfarande du som gör saker till de är. Gör camp till de bästa du kan och de kommer vara ett minne för livet!
Jag önskar att jag kunde få göra om camp, det hade vart helt underbart.

Tilla alla er som ska åka, jag hoppas ni får en lika positiv upplevelse till camp och har det helt underbart.
Glöm inte, de blir vad ni gör det till! :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0