Your mind is a powerful thing. When you fill it with positive thoughts, your life will start to change!

Idag är det 22 november, det är en månad sedan jag skrev sist, och om en månad från idag vaknar jag upp i en annan stad än Montreal, vilket innbär att min tid här är övar.. Kan vi inte pausa tiden nu?? 
Det känns otroligt sorgligt att tänka att min tid här är snart är slut. Att jag snart har avslutat hela mitt utbyte och det är dags att komma tillbaka till mitt liv i Sverige..
Det finns många fördelar med att komma hem, och de finns mycket jag verkligen längtar efter. Men jag kommer sakna att ha något stort att se fram emot. Enda sedan jag kom hem från USA 5 år sedan, visste jag att detta var något jag skulle göra. Så ja, det känns oerhört tråkigt att detta äventyr redan är slut..

Det är under den sista tiden som jag insett hur mycket jag ändå lärt mig av Montreal, och hur mycket jag kommer sakna allt. Jag skulle nog vilja säga att jag är förälskad i staden, den är helt otrolig! 
Det finns inte massor som jag skulle visa ifall någon skulle hälsa på, men bara miljön, människorna, blandningen av att staden är ganska stor men ändå känslan av att den är ganska liten, shoppingen, maten, resemöjligheterna, naturen, ja allt! Staden Montreal överträffade absolut mina förväntningar och stal mitt hjärta!!

Mitt utbyte här har verkligen vart olikt från mitt utebyte i USA. Min tid i USA var så sjukt bra, så jag visste att det var nästintill omöjligt att slå det. Men under den sista tiden har jag insett att Montreal har kört en tuff match och fightat ordentligt. Montreal och säkert större delar av Kanada, är väldigt likt sverige, så mitt utbyte i Belton var lite mer häftigt då allt var så nytt. Men blandningen av Sverige och USA som Kanada erbjuder, gör att jag känner mig hemma här. Och hade de inte vart för att det ska vara omänskligt kallt under januari och februari hade jag nog kunna tänkt mig att leva mitt liv i Montreal! 

Hade man frågat mig för ett år sedan, hade jag vart tvärsäker på att min framtid skulle spenderas i Sverige. Jag tror fortfarande mitt liv, min familj och framtida kärriär kommer äga rum i Sverige. Men de finns mycket som gör mig mindre säker idag än för ett år sedan. Nu har jag fått ännu mer mersmak av att bo på ett nytt ställe och utsättas för utmaningar, och jag älskar det! Sverige är absolut bra, men de finns så mycket mer att se! Och resor, visst visar det en del, men de går inte att jämföra med att bo på olika ställen. 
Sen har jag än en gång insett hur mycket jag älskar att prata engelska. Kanske bereor det lite på att de jag träffar och pratar med, mestadels är mer öppna än svenskar.. Men det är något specielt med de engelska språket som jag verkligen tycker om! 

Tiden i Montreal har inte alltid erbjudit solsken och glada skratt, men de finns inget som endast erbjuder räkmackor. Jag har inte alla dagar tagit vara på tiden som jag borde, men man får en vardag vart man än är. Dock när tiden är begränsad som den under detta utbyte har vart, då är man ganska duktig på att se till att man gör så mycket man bara kan och orkar.  Men egentligen borde man alltid leva så, se till att ens vardag kryddas med resor, upplevelser och allt man gör när man är iväg. 
Jag måste säga, så många dörrar för nya drömmar har tänts och jag känner att inget är omöjligt och att man inte behöver begränna sina drömmar till något. Det enda som begränsar en är en själv. Det är endast jag som sätter gränser på vad jag kan åstakomma, hur mitt liv ska se ut och hur lycklig jag vill vara. Jag verkligen älskar när nya ställen gör att man träffa nya människor som inspirerar en! 
Väl tillbaka i Sverige ska jag sätta mig ner, försöka sortera mina drömmar och se vad för äventyr som står näst på tur! Kanske är det inte Sverige som kan erbjuda mig allt jag drömmer om? 

Jösses vilket deeptalk jag erbjöd idag, men det kändes lämpligt och jag bara sitter här och ler för mig själv. Jag har det fan för bra ibland!! 

Nu kommer iaf bilder från ett av alla kapitel som hösten erbjudit, ett helt underbart kapitel fyllt med kärlek!  

Mina fina föräldrar flög till Toronto, så jag bestämde mig för att flyga dit för att få ett par extra dagar med dem och få njuta av Torontos vackra stad!! 


 


Man blir ju bara lycklig av att see dem!! SÅ FINA!








När man väl är i Toronto så är ju en utflykt till Niagara fallen ett måste! På vägen dit fick vi också se ett par andra fina ställen! 


Vet inte om jag förut insåg hur nära Kanada och USA är på vissa ställen, man kan ju verkligen simma över. 













Efter alla skålar med frozen yoghurt i USA var detta ett kärt återseende!! 


När vi besökte Distillery District var ölprovning med 12 sortets öl väldigt uppskattat! 
 



Efter ett par fina dagar i Toronto åkte vi till fina, underbara Montreal där hösten var som finast!! 
 


 




Vi försökte va lite turistiga även i Montreal och besökte bland annat Botanical Garden som erbjöd de enda och de andra! 






Turister som vi var, fortsatte vi att upptäcka några andra sevärdigheter! 


MEN!! De bästa med dagarna i Montreal, var maten!! 
Varje kväll åt vi helt ljuvlig mat och jag har nog aldrig vart så hög på mat som då! (bilder är aldrig rättvisa..) 

 
 
 
Detta får räcka för dagen! 
Men något eller några inlägg innan tiden är över hoppas jag att jag hinner med! 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vi hade det underbart.
Vi saknar dig och snart är du hemma. Jag tror du längtar efter lite härlig svensk vinter.Puss

2016-11-23 @ 21:56:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0