Väl på plats!

Idag har jag vart två veckor i Montréal, jösses vad tiden går snabbt. Första veckan var fylld med aktiviteter, typ som en inspark men mer aktivitet-fokus än festandet. Sen nu sista veckan har de vart lite skola och försök att komma iordning och få sova ut. Vi alla är fortfarande helt slut, så att vi nu har långhelg känns väldigt skönt!

Men lite bilder, det är som sagt två veckor sedan jag lämnade Belton. Vilket också betydde att jag sov min sista natt i mitt andra hem.. Sumlers kommer nämligen flytta till ett nytt otroligt fint hus nu om några dagar. Dock är de såklart lite bittersweet för mig, då detta fina hus på bilden är fyllt med minnen och verkligen känns som mitt hem.
 
 

Helt galet att Kayleigh är längre än mig nu, hon var ju så lite när jag bodde hos dem.




Byggnaden där jag bor! Mycket känns som ett hotell men man ska inte låta sig luras, riktigt så flott är det inte! 



Kom till ett helt tomt rum. Älskar fönsterna men de tog ett tag att köpa allt man behövde för att få det att kännas hemtrevligt och som mitt. 


som bilden säger så fick jag sova i mitt lakan som en lite larv första natten, jösses vad jag uppskattade täcke och kudde natt två! 


Välkomstveckan som skolan hade var rolig, vi var på olika parker som vattenland och attraktionspark, vi var på en strand, stadspromenader, vi hikade (vilket var en av mina favoriter), hade olika middagar och varje kväll gick vi till en ny pub eller nattklubb. 
 











På vintern är det ett ganska stort skidställe här, och toppen ser inte ut att vara så långt bort men vi gick den på precis under 2h och då höll vi ett bra tempo, så de tog 2.5-3h för många. Men jösses vilken underbar upplevelse, jag älskade det!







Här var vi halvvägs upp och ja, typ helt slut! haha


Sen var vi äntligen på toppen!


Och då var det dags att gå ner, vilket vi valde att testa skidbacken ner. Det var inte så roligt, väldigt påfrestane för knäna att gå i en backe så..


Men sen var det även dags för skyline luge, vilket var en typ av en lådbil eller vad man ska säga som man åkte. Väldigt roligt!




Igår åkte vi ett gäng till en foodtruck market som hölls utanför stadiument där olympiska spelen en gång har vart. Väldigt mysigt evengamang!
 





Detta var allt för denna gång! :) 


 


 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Häftiga bilder :)

2016-09-06 @ 09:46:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0